Ferhan Şensoy
Ferhan Şensoy Biyografisi
Ferhan Şensoy, Türk tiyatrosu oyuncusu ve yazarı, yönetmen.
Ferhan Şensoy, 26 Şubat 1951 tarihinde, bir ilkokul öğretmeni olan Müjgan Şensoy ve Çarşamba Belediye Başkanı, tüccar Yusuf Cemil Şensoy’un çocukları olarak Samsun’un Çarşamba ilçesinde dünyaya geldi. İki yaşındayken, kız kardeşi Ragıbe’nin doğumunun gerisinde, 1956’da da Ahmet Vildan adlı bir erkek kardeşi oldu.
1957’de, Samsun’daki Gazi Osman Paşa İlkokulu’na dışarı giden Şensoy, sonradan 1961’de girdiği Galatasaray Lisesi’nde bir vakit öğrenim gördüyse de liseyi, 1970’te Çarşamba’da bitirdi.
Şensoy’un öykü ve şiirleri ilk önce 1969’da Yeni Ufuklar ve Görünmeyen Dergisi’nde yer almasının peşinde yazdığı skeçler de ilk olarak Devekuşu Kabare‘de, 1970 yılında oynanmaya başladı.
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Mimarni Ufuklar’da öyküleri yayınlan Şensoy, Je M’en Fous Bilader isimli sanki Fransızca benzeri Türkçe bir oyun yazdı ve kurduğu Galatasaray Oyuncuları isimli acemi toplulukla Haldun Taner‘in önderliğinde, Devekuşu Kabare Tiyatro’sunun salonunda prova yaptı. Bu oyun Galatasaray’ın Fenerbahçe tesislerinde bir akşam yemeğinde sergilendi.
1971’de, Ayfer Feray Tiyatrosu’nda, Grup Oyuncuları ile beraber profesyonel oyunculuğa adım atan Şenşoy, birincil profesyonel yönetmenlik deneyimini de, Paravana Kabare’nin sergilediği, Güm Güm Güm adlı İsmet Küntay oyununda yaşadı.
1972’de Fransa’ya dışarı giden Şensoy, tiyatro öğrenimine Strazburg‘da Ecole Superieure d’Art Dramatique adlı okulda başladı.
1973’te, yönetmen Jerome Savary‘nin asistanlığını yaptığı, Magic Circus – De Moise A Mao’da oynayan Şensoy, ilk oyun denemesi olan Güle Güle Godot‘yu, Fransızca olarak Godot Go Home ismiyle yazdı. Fransızca bir kolaj oyun olan Proche – Orient Lointain!’i, Fransızca’ya çevrilmiş, Nazım Hikmet, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Yunus Emre gibi Türk yazarların metinlerini de kullanarak yazdı.
1974’te Montreal‘de, Theatre Patriote‘da Fransızca olarak yazdığı Ce Fou De Gogol adlı oyununu sahneye koyan Şensoy, aynı şehirdeki Theatre De Quatre – Sous‘da da, yönetmenliğini yaptığı, Harem Qui Rit isimli müzikalde oynadı.
1975’te, Montreal’de, kendisine en iyi yabancı yazar ödülünü getiren ve Radio Canada‘da ikinci defa yayınlanan, Ce Fou De Gogol oyununun tek kadın oyuncusu Monique Mercure de en iyi bayan oyuncu ödülünü aldı.
Türkiye‘ye dönmesinin ardındaki, 1976’da Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu‘nda, yazarlığını da yaptığı Dur Konuşma Sus Söyleme adlı oyunda rol alan Şensoy, Türk Yazarları Tiyatrosu‘nda da oyunculuk ve yönetmenlik yaptı.
Benzer yıl ilk televizyon skeçlerini yazmaya başlayan Şensoy, Ali Poyrazoğlu‘yla beraber rol aldığı bu skeçlerin birinde, bir garson rolüyle ilk önce televizyona çıktı.
Nisa Serezli – Tolga Aşkıner Tiyatrosu’nda oyunculuk yapan Şensoy yine 1976 senesi içinde, TRT Televizyonu’na ve Devekuşu Kabare Tiyatrosu’nda dağıtılmış skeçler yazdı.
1977’de, ilk kitabı Kazancı Yokuşu’nun yayınlanmasının ardından, yönetmenliğini Esas Gürsu’nun yaptığı Kızını Dövmeyen Dizini Döver ile öncelikle bir film çalışması yapan Şensoy, 1978’de Mete İnselel ile Anyamanya Kumpanya Tiyatrosu‘nu kurdu ve kendi eseri olan, İdi Amin Avantadan Lavanta oyununda rol aldı ve yönetmenlik yaptı.
Televizyon için yazdığı Bizim Sınıf dizisinin ikinci bölümden daha sonra, “öğretmenlerin manevi şahsiyetini teyzif ettiği” gerekçesiyle TRT’de yasaklanmasının ardından, oyuncu olarak da katıldığı Evdekiler ve Üst Baş Dünyası televizyon dizileri de, TRT’de tamamlanamadan yayından kaldırıldı. daha sonra Bizim Sınıf, Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu’nda sehnelenmeye başladı.
O sene, Anyamanya Kumpanya’dan ayrılan Şensoy, sonradan Ayfer Feray Tiyatrosu’na geçti ve oyunculuğa burada devam etti.
1979’da, TRT’de, kendi yazdığı Sizin Dershane dizisinde oyunculuk yapan Şensoy, Ayfer Feray Tiyatrosu’nda da yine kendi yazıp yönettiği ve müziklerini yaptığı Hayrola Karyola oyununda rol aldı.
Stardust Gece Kulübü’nde, yazdığı Dedikodu Gösteri isimli bir kabare gösterisini, Adile Naşit, Perran Kutman, Pakize Suda, Sevda Karaca ve İstanbul Gelişim Orkestrası‘yla sahneleyen Şensoy, aynı kulüpte, Arda Uskan‘ın yazıp, Fuat Güner‘in müziklerini yaptığı Kukla ve Kuklacı Kabare gösterisinde rol aldı.
14 Mart 1980‘de Harbiye‘de, Yapı Endüstri Merkezi Salonu’nda ilk önce perdelerini açan ve 50’yi aşkın oyunun oynandığı Ortaoyuncular’ın bünyesinde, Nöbetçi Oyuncular adlı bir gençlik grubu kurarak, yeni tiyatro sanatçılarının yetiştirilmesine katkıda bulundu.
Şahları Da Vururlar oyununda yönetmen ve oyuncu olarak bulunan Şensoy’un, Fuat Güner‘le birlikte müziklerini de yaptı oyunu, Avni Dilligil Jüri Özel Ödülü ve Dergi-13’ün, En Başarılı Oyun Ödülü’ne bedel görüldü. Kenter Tiyatrosu’nda dört haftalık gösteriden daha sonra, Ortaoyuncular, Şahları Da Vururlar’ı, 10 Kasım 1990‘da taşındıkları Beyoğlu‘ndaki Küçük Sahne‘de sahnelemeye devam etti.
1981’de, Parasız Yaşamak Fiyatı Yüksek’yı yazan ve Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşısında oyununu yazan ve yöneten Şensoy, Fuat Güner ve Özkan Uğur‘un müziklerini yaptığı oyunda, Zeliha Berksoy‘la beraber rol aldı. O yıl, Şahları Da Vururlar, oyunun gösterileri sürerken, Ortaoyuncular Yayınları’nın birincil kitabı olarak yayınlandı.
Şensoy, Minik Sahne’nin 30.yılı dolayısıyla, Suzan Uztan ve Mücap Ofluoğlu, Ortaoyuncular’ın konuğu olarak, Aleksıev Arbuzov‘un Eski Moda Komedya‘sında oynadı. Ofluoğlu’nun sahneye koyduğu oyunun dekorunu yapan Şensoy’un oyundaki performansı kendisine, Tiyatro-81’in, En İyi Erkek Oyuncu Ödülü’nü getirdi.
1982’de, Afitap’ın Kocası İstanbul kitabının yayınlanmasının arkasında, Nöbetçi Tiyatro’da Dürrenmatt‘ın Büyük Romülüs oyununu, En Büyük Romülüs Diğer Büyük Yok adıyla sahneye koydu. Ayrıca kendi eseri Kiralık Oyun‘u yönetti, oyunun müziklerini yaptı ve rol aldı.
1983’de, Harbiye Orduevi‘nde askere alınan Şensoy, Çorlu‘nun Ulaş köyüne asker olarak gitti.
Brecht‘in, 7 şiirinden yola çıkarak yazdığı, Anna’nın Yedi Asıl Günahı‘nı yöneten Şensoy, Fırıncı Şükrü, Çılgın Vahap, Nuri Ve Ötekiler gibi oyunarı da yazdı ve yönetti.
1984’te, Nöbetçi Tiyatro’da, Afitap’ın Kocası İstanbul’u sahnelemesinin ardındaki, İstanbul’u Satıyorum oyununu yazar Şensoy, askerliği bitince Şahları Da Vururlar’la baştan sahneye çıkmaya başladı. O yıl kendi yazdığı Köşedönücü adlı televizyon dizisinde oynuyan Şensoy, her tarafta yazıp yönettiği ve müziklerini yaptığı, Hayrola Karyola oyununda sahneyi, Nurhan Damcıoğlu ile paylaştı.
1985’te, Aristopfanes’ten Eşek Arıları‘nı her tarafta yazar Şensoy, oynadığı oyunu yönetirken, Köşedönücü filminin senaryosunu yazdı ve yönettiği filmde oynadı. daha sonra, Nöbetçi Tiyatro’da bir Çehov kurgusu olan, Çehov’lardan Bir Demet‘i sahneye koydu.
1986 yılında yayınlanan Gündeste kitabının arkasından, Karl Valentin‘in skeçleri ve yaşamından yazdığı ve yönettiği, İçinden Tramvay Geçen Şarkı oyununda, sahneyi Hümeyra ve Grup Gündoğarken ile paylaştı. Aynı yıl, yazdığı Şey Bey televizyon dizisinde de oynayan Şensoy, Parasız Yaşamak Pahalı adlı oyununu film senaryosu olarak her tarafta yazdı ve yönetmenliğini yaptığı filmi çekti. senaryosunu yazıp oynadığı, Bir Bilen filmini de idare eden Şensoy’un o yıl, Ayna Merdiven adlı bir kitabı daha yayınlandı.
7 Şubat 1987 gecesi, Şensoy’un kendi yazıp yönettiği ve gerici kesimin tepkisini çeken, Muzır Müzikal adlı müzikalin, 77. gösterisinden sonradan, sahnelendiği Şöhret Tiyatrosu güvenilmez bir biçimde yandı. Grup Lokomotif, Derya Baykal, Bülent Kayabaş, Sevil Üstekin ve Tarık Papuççuoğlu‘nun sahne aldığı oyun yüzünden mahkemeye bahşedilen Şensoy, 21 gün hapis cezasına çarptırıldı.
Muzır Müzikal’in son bulmasının peşinde tek şahsiyet bir eğlence olan Ferhangi Şeyler’de oynayan Şensoy, daha sonra, Varsayalım İsmail adlı yazıp yönettiği televizyon dizisindeki performansıyla, Nokta’nın Doruktakiler Ödülü’nün sahibi oldu.
1988’de, kendisine Ulvi Uraz Ödülü ve Sanat Kurumu Ödülü’nü getiren, İstanbul’u Satıyorum oyununu yeniden yazdı ve müziklerini yaptı. Münir Özkul ve Erol Günaydın‘ın katılımıyla Ortaoyuncular’da oynanan oyunu da Şensoy yönetti.
İstanbul Şehir Halkı Tiyatrosu‘nda, Haldun Taner’in Keşanlı Ali Destanı‘nı sahneye koyan Şensoy, o yıl, Anca Visdey‘in Don Juan İle Madonna oyununu Fransızca’dan çevirdi. Yönettiği oyunda, Derya Baykal’la sahneyi paylaşan Şensoy, sonra Baykal’la hayatını birleştirdi. Düşbükü kitabını yayınladı.
1988 yılında yazdığı Görünmeyen Padişah oyununu yazar Şensoy, 1989’da yönetmenliğini yaptığı oyunda rol aldı. İstanbul’u Satıyorum ve Ferhangi Şeyler gösterileri sürerken Şensoy, Avni Dilligil Ödülü, İsmail Dümbüllü Ödülü, Nasreddin Öğretmen Espri Ödülü, Kültür Bakanlığı Jüri Özel Ödülü, Heygirl Dergisi Yılın Oskarları Ödülü gibi ödüllerin sahibi oldu.
O yıl, Kel Hasan Efendi‘den günümüze gelen “Kavuk”u Münir Özkul‘dan devralan Şensoy, Tarihi Ses Opereti‘ni onardı ve Ses 1885 adıyla açtı. Sahnenin onarılmasının ardındaki Ortaoyuncular, Soyut Padişah’ı oynadıkları Minik Sahne’den Ses 1885’e taşındılar.
1990’da, Pierre-Henri Cami‘nin yaşamı ve yapıtlarından yola çıkarak yazdığı Bitap Matador‘u yöneten Şensoy, kendisine Doruktakiler ve Altan Erbulak Ödülleri’ni getiren ve yönetmenliğini Yavuz Özkan’ın yaptığı Büyük Yalnızlık filminde Sezen Aksu‘yla beraber rol aldı.
1991 senesinde, Ünye‘li acemi yazar Cihan Öksüz‘ün skeçlerinden oluşturduğu, Aşkımızın Gemisi Fındık Kabuğu oyununda yönetmenlik ve oyunculuk yapan Şensoy’un İstanbul’u Satıyorum adlı eseri, Tomris Uyar göre İngilizce’ye çevrildi.
Aynı sene, Allah’a Ismarladık Godot’yu ve Show-TV için yaptığı, Varsayalım İsmail dizisini bitmiş yazar Şensoy, yayınlanan Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşısında kitabı ile birkez daha Nokta Dergisi’nin Doruktakiler Ödülü’nü kazandı.
1992’de, İngilizce Bilmeden Hepinizi I Love You kitabı yayınlanan ve yazdığı ve yönettiği, Fikret Kızılok‘un müziğini yaptığı, Köhne Bizans Operası‘nda oynadı. Ferhangi Şeyler, Sydney ve Melbourne‘de sergilenirken, Allah’a Ismarladık Godot gösterileri devam etmekteydi.
1993’te, baştan yazdığı Parasız Yaşamak Pahalı oyununu sehneye koyan ve Alper Maral ile birlikte müziklerini yapan Şensoy, Şu Gogol Delisi adlı oyununu Türkçe olarak baştan yazdı. Avni Dilligil En Eşsiz Oyun Ödülü bölge oyun Derya Baykal’a, Avni Dilligil En İyi Bayan Oyuncu Ödülü’nü getirirken, Canan Göknil’e de, Avni Dilligil En İyi Giysi Ödülü’nü getirdi.
Allah’a Ismarladık Godot ve Denememeler aldı iki kitabı yayınlanan Şensoy’un, Kahraman Bakkal Süpermarkete Aleyhinde oyunu acemi bir Türk tiyatro topluluğu tarafından New York‘ta sergilendi.
Devamlı Ferhangi Şeyler gösterileriyle, Altın Objektif Ödülü’ne layık görülen Şensoy bu dönemde, Atv Televizyonu‘nda Kaybet-Kazan isimli bir yarışma programının sunuculuğunu yaptı.
1994 senesinde, kiraladığı bir gemiyi yüzen tiyatroya dönüştüren ve İçinden Dalga Geçen Tiyatro adını verdiği bu geminin tiyatro salonunda, yazdığı ve müziklerini yaptığı, Seyircili Seyir Defteri adlı yönetmenliğini kendi yaptığı oyunda oynayan Şensoy, aynı geminin 2. katındaki barda, gece 24:00’den daha sonra, Kırkambar – Gece Tiyatrosu kabare gösterisini sergiledi. Perdesini Kuruçeşme‘de açan, sonradan demir alarak Fenerbahçe’ye dışarı giden bu yüzen tiyatro projesi, Ferhan Şensoy’a İsmail Dümbüllü Ödülü’nü getirdi.
Kanal D Televizyonu‘nda, Egemen Federe Ferhan Şensoy Televizyonu isimli haftalık bir program yapan Şensoy’un Allah’a Ismarladık Godot adlı eseri, Paris‘te acemi bir tiyatro topluluğu tarafından Fransızca’ya çevirerek, Adieu Godot ismiyle oynanırken, Hayrola Karyola oyunu da, Yugoslavya‘da Prizren Kültürevi Türk Tiyatrosu‘nda oynandı. Aynı sene Amsterdam‘da bir Türk tiyatro topluluğu tarafından oynanan Kahraman Bakkal Süpermarkete Aleyhinde ve Parasız Yaşamak Fiyatı Yüksek oyunları sonradan da, Amsterdam Deneme Sahnesi Topluluğu göre sahneye kondu.
Haneler oyununu her tarafta yazar ve Antalya Devlet Tiyatrosu‘nda sahneleyen, daha sonra da, Anca Visdey‘nin Femme-Sujet isimli oyununu, Fransızca’dan Türkçe’ye, Aptallara Hoş Gelen Televizyon Dizileri adıyla çeviren Şensoy, Altın Frekans Ödülü’nü kazandı.
1995 senesinde, Flash-TV‘de Akşam Traşı isimli naklen yayın bir söyleşi programına başlayan ve yazıp yönettiği Üç Kurşunluk Opera‘da oynayan Şensoy, yazdığı ve müziklerini yaptığı, Alın Yazısı Bir Gün Salakken adlı tek karakter oyununun dünya prömiyerini Çarşamba’da yaparak, bir Anadolu turnesiyle oynamaya başladı. 82 kere Anadolu’da sergilenen ve 1.Uluslararası Maşusa Kültür ve Sanat Festivali‘ne katılan oyun, 84. perdesini İstanbul’da açtı.
Kanal-D için Boşgezen ve Kalfası isimli televizyon dizisini yazan Şensoy, yönettiği oyunu, o yıl Kültür Bakanlığı’nın En İyi Topluluk Ödülü’nü alan Ortaoyuncular’la birlikte oynadı.
1996’da, Şensoy’un Ferhangi Şeyler adlı oyunu, Stuttgart, Duisburg, Bochum, Berlin, Wuppertal, Köln, Nühnberg, Münich, Frankfurt, Hamburg, Amsterdam ve Zurih‘de sergilendi.
Kaplama Alanı Dışında isimli film senaryosunu yazar ve Oteller Kitabı adlı eseri yayınlanan Şensoy’un, yayınlanmamış kitabı, Gecedeste‘den Numarasız Sayfalar, Öküz Dergisi’nde yayınlandı.
daha sonra Cumhuriyet Gazetesi‘nin haftalık espri eki Dinozor‘da yazmaya başlayan ve Allah’a Ismarladık Godot oyunu Huroman Nevruzova‘nın çevirisiyle Rusya‘da yayınlanan tiyatrocunun 1989’de onardığı Ses 1885, sabit sorunlardan ötürü kapandı. Bu ikinci onarım döneminde Ortaoyuncular, yurt içi, yurt dışı ve İstanbul’un değişik semtlerinde turnelere çıktılar.
1997’de, Aptallara Hoş Gelen Televizyon Dizileri’nin Londra‘da iki kez sergilenmesinin arkasından, Haldun Taner‘in, düz yazı, hikaye, skeç ve şarkılarından, Haldun Taner Kabare isimli bir oyun kurgulayan ve Derya Baykal’ın sahneye koyduğu oyunda rol alan Şensoy, o yıl 11 Aralık‘ta, kendisine En Başarılı İletişimciler Ödülü ve En İyi Test Yazarı Ödülleri’ni getiren Ferhangi Şeyler gösterisini 1266. kere sahneleyerek, onarımı tamamlanan Ses 1885’i yeniden açtı.
1998’de, Falınızda Rönesans Var adlı bir kitabı yayınlanan Şensoy, yazdığı Çok Tuhaf Soruşturma adlı oyunun sahneye koydu. Amsterdam ve Brüksel‘de sergilenen Ferhangi Şeyler, 1230. gösterisine ulaşırken, Münih, Köln, Stuttgart, Essen, Frankfurt, Den Bosch, Sidney ve Melbourne‘da sergilenen Felek Bir Gün Salakken de, 400. gösterisine ulaştı.
1999 senesinde, eşi Derya Baykal için, Şu Lahza Mutfaktayım adlı tek karakter bayan oyununu yazar Şensoy, Haziran 1999’da Ayın İletişimcisi Ödülü’nün sahibi olurken, Ferhangi Şeyler, Londra, Magosa, Washington, New York, Montreal ve Toronto’da sergilenerek 1350. gösterisine ulaştı. CINE-5 için yazıp yönettiği ve müziklerini yaptığı, Ferhan Şensoy T.V. isimli tek şahsiyet bir televizyon programı hazırlayan Şensoy, Oyun Atölyesi’nde Steven Berkoff’un, Batmış Düşün Boş Konuş isimli oyununu sahneye koydu ve oyunun sahne dekorlarını yaptı.
2000’de, Anton Çehov’un eseri Vişne Bahçesi’ni, çağdaş bir Karadeniz öyküsü şeklinde, Fişne Pahçesu – Çehov Lazdur Laz Kalacaktur adıyla kendi üslubuyla tekrar yazan Şensoy, Ortaoyuncular’la sahneye koyduğu oyunun dekorunu da yaptı. O sene, yazdığı, Ferhangi Şeyler 1400. ve Alın Yazısı Birgün Salakken 450. gösterilerine ulaşan Şensoy, Avni Dilligil En İyi Yönetmen Ödülü’nü aldı.
2001’de, Ortaoyuncular’la sahneye koyduğu ve kızları Müjgan Ferhan Şensoy ve Neriman Derya Şensoy’un profesyonel oyunculuğa birincil adımı attıkları, Sahibinden Satılık Birinci El Ortaoyunu’nu yazar ve yöneten Şensoy, oyunun dekorunu da kendisi tasarlardı. Bu oyunla Avni Dilligil En İyi Yazan Ödülü’ne layık görülen Şensoy, Radio Contact’da Radyostrofobi adlı bir radyo programı yapmaya başladı.
Aynı sene, Terakki Vakfı Onur Ödülü’nün sahibi olan ve özgeçmişini yazdığı romanı, Kalemimin Sapını Gülle Donattım yayınlanan Şensoy, kendi yazdığı ve Ortaoyuncular’la sahneye koyduğu, Kökü Bitti Zıkkım Zulada oyunununun dekor ve kostüm tasarımlarını yaptı. Tek şahsiyet Ferhangi Şeyler oyunu Londra’da 2. kere sergilenen ve 1447. gösterisine ulaşan ve Unima Geleneksel Türk Tiyatrosu’na Hizmet Ödülü’nü alan Şensoy’un, Güle Güle Godot oyununun bir bölümü Adieu Godot ismiyle, Nicole Gagnon’un çevirisiyle Fransa’da, De L’Adriatique a la Mer Noire isimli bir oyun antolojisinde yayınlandı. Görünmeyen Padişah oyunu da, Konya Devlet Tiyatrosu‘nda Nur Subaşı’nın rejisiyle sahnelendi.
2002’de, Ortaoyuncular’la sahneyi paylaştığı, Kahraman Osman isimli oyununu yazar Şensoy, Rum Memet isimli hikaye kitabının yayınlandığı 2002 senesinin Kasım ayında, Biri Bizi Dikizliyor adlı oyunu yazdı. Ortaoyuncular’la beraber oynadıği oyunun dekor ve kostümünün tasarımını da yapan Şensoy, o yıl Sanat Kurumu En İyi Yazar Ödülü ve Afife Jale – Muhsin Ertuğrul Ödülü’nün Sahibi oldu.
Şensoy’un, İngilizce Bilmeden Hepiniz I Love You adlı kitabı, Nicole Gagnon göre Fransızca’ya çevrilerek, Montreal’de Fransizca – Türkçe olarak, Bizim Anadolu Dergisi’nde, parçalar halinde yayınlandı. Ferhangi Şeyler, Amsterdam ve Rotterdam‘da da sahnelenerek, 1495. gösterisine ulaşırken, Kader Bir Gün Salakken adlı eseri de, 496. gösterisine ulaştı.
2003’te, Beni Ben mi Delirttim isimli oyunu yazan Şensoy, bu oyunda sahneyi, Ortaoyuncular ekibinden Elif Durdu ve Ali Çatalbaş ile paylaştı. Kabaremajör adıyla bir kabare gösterisi yazar Şensoy, sonra yazdığı Dün Gece Ormanda Çok Gülünç Bi Şey Oldu adlı gösteriyi, Ortaoyuncular’la Maslak Park Orman’da, özgün bir ortamda sahneye koydu.
Kitaplık Dergisi’nde denemeler yazmaya başlayan Şensoy, Ferhantoloji adlı bir kitapta kendisine ait bütün eserlerinden seçtiği çeşitli parçaları topladı.
2004’te, Tayfun Güneyer‘in Talih Kapıyı Kırınca adlı filminde rol alan oyuncu, Ortaoyuncular’la sahneye koyduğu, süsleme ve kostümünü yaptığı ve oynadığı Uzun Donlu Kişot isimli bir oyun yazdı. Aynı sene, Derya Baykal‘dan boşanan Şensoy, yönetmenliğini Mert Baykal’ın yaptığı, senaryosu kendine ait olan, Pardon isimli filmde oynadı. Türsak Övünç Ödülü’nün sahibi olan Şensoy, Fevzi Tuna’nın yönettiği, Aktör Eskisi isimli televizyon filminde rol aldı. Viyana, Brüksel, Rotterdam, Arnem ve Almelo’dakiler dahil 1530 defa sahnelenen, Ferhangi Şeyler’in ve 506. defa sahnelenen Alın Yazısı Birgün Salakken’in yazan yönetmen ve oyuncusu Şensoy, o yıl Nokta ve Doruktaliker Ödülleri’nin sahibi oldu.
2005’te, Eşeğin Fikri, Hacı Komünist ve Elveda SSK adlı üç kitap yayınlayan Şensoy, Deneme Sahnesi 35. Sene Ödülleri’nde, En İyi Erkek Oyuncu Ödülü’nün sahibi oldu. Eski oyunlarından, Kiralık Oyun’u, Ortaoyuncular’ın 25. yılı dolayısıyla her tarafta sahneye koyan Şensoy, aynı sene, Nasreddin Öğretmen Altın Eşek Gülmece Ödülü’nün de sabibi oldu. Beni Ben mi Delirttim adlı oyunu, Insbruck ve Bregenz‘dekiler dahil edinmek üzere, 203. kere sehnelendi.
2006’da Pardon filmiyle en iyi senaryo ödülüne sahip olan ve kendi yazdığı Aşkımızın Son Durağı isimli oyununu, Ortaoyuncular’la sahne koyan Şensoy’un, Beni Ben mi Delirttim’i, Sydney ve Melbourne’da da gösterilere başladı.
1980 yılında, oyuncu Derya Baykal ile evlenen Şensoy’un, bu evlilikten, 1989 doğumlu Müjgan Ferhan Şensoy ve 1990 doğumlu Neriman Derya Şensoy adlı iki kızı oldu. Çiftin evlilikleri, 2004 senesinde sona erdi.
Filmleri ve Dizileri :
Yönetmen :
2009 – Haneler (TV Dizisi)
1995 – Boşgezen ve Kalfası (TV Dizisi)
1991 – Varsayalım İsmail (TV Dizisi)
1986 – Parasız Yaşamak Fiyatı Yüksek (Video)
1986 – Bir Haberdar Olan (Video)
1984 – Köşe Dönücü (TV Dizisi)
1980 – Sizin Dersane (TV Dizisi)
1976 – Caniko (TV Dizisi)
Senaryo :
2009 – Haneler (TV Dizisi)
2004 – Pardon (Sinema Filmi)
1995 – Boşgezen ve Kalfası (TV Dizisi)
1991 – Varsayalım İsmail (TV Dizisi)
1986 – Parasız Yaşamak Pahalı (Video)
1986 – Bir Haberdar Olan (Video)
1984 – Köşe Dönücü (TV Dizisi)
1980 – Sizin Dersane (TV Dizisi)
1976 – Caniko (TV Dizisi)
Oyuncu :
2016 – Ve Perde! (Sinema Filmi)
2013 – Çalıkuşu (Kristiyan Valez) (TV Dizisi)
2012 – Rakip Başkan (Belediye Başkanı) (Sinema Filmi)
2011 – Ünye de Fatsa Arası (Kendisi) (Sinema Filmi)
2007 – Son Ders: Aşk ve Üniversite (Saffet Ercan) (Sinema Filmi)
2004 – Talih Kapıyı Kırınca (Presidente Carlos-Kuddusi) (Sinema Filmi)
2004 – Pardon (İbrahim) (Sinema Filmi)
2004 – Aktör Eskisi (TV Filmi)
1995 – Boşgezen ve Kalfası (Boşgezen) (TV Dizisi)
1991 – Varsayalım İsmail (İsmail) (TV Dizisi)
1989 – Büyük Yalnızlık (Sinema Filmi)
1986 – Parasız Yaşamak Fiyatı Yüksek (Video)
1986 – Bir Haberdar Olan (Video)
1984 – Köşe Dönücü (TV Dizisi)
1980 – Sizin Dersane (Adnan Pazarlama) (TV Dizisi)
1977 – Kızını Dövmeyen Dizini Döver (Tarık) (Sinema Filmi)
1976 – Caniko (TV Dizisi)
1976 – Aşk Dediğin Laf Değildir (Sinema Filmi)
Eser :
2009 – Haneler (TV Dizisi)